آموزش شناسایی و حل مشکل نویز در مودم ADSL

در صورتی که شما از کاربرانی باشید که برای اتصال به اینترنت از ADSL استفاده می کنید پس حتما باید با بحث نویز آشنا باشید که نویز باعث کاهش شدید سرعت اینترنت و همچنین قطع شدن پیاپی اینترنت می شود . که در ادامه قصد داریم روشی را براتون آموزش دهیم که تست کنید ببینید آیا خط تلفنتان دارای نویز می باشد یا نه ؟؟!!

و در ادامه ی آن روشی برای حل  مشکل نویز برای افزایش سرعت و کاهش قطعی های پیاپی اینترنت ADSL بیان خواهیم کرد.

.

حل مشکل سرعت کم اینترنت ADSL

حل مشکل سرعت کم اینترنت ADSL

.


.

برای مشاهده ی میزان نویز و سایر تنظیمات مودم باید مراحل زیر را طی کنید.

.

اولین کاری که لازم است شما انجام دهید ورود به کنترل پنل یا منوی تنظیمات مودمتون هستش.

برای ورود به منوی تنظیمات مودم ابتدا این آی پی را در ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ مرورگر خود تایپ کرده و اینتر رو بزنید.

حالا منویی برای شما باز شده و از شما یوزرنیم و پسوورد درخواست می شود که هردوی آنها در حالت پیش فرض admin هستش.

اگر پسورد رو تغییر نداده باشید اگر هم تغییر دادید که پسوورد خودتون رو وارد کنید.

.

(توجه کنید که این یوزر و پسورد ADSL که مخابرات یا شرکتی که ازش اینترنت گرفته اید نیست . بلکه یوزر و پسوردی هست که کارخانه سازنده مودم بر روی آن اعمال کرده و این یوزر و پسورد در پشت مودم و روی کارتن نوشته شده است.)

.

حال اگر یوزر و پسورد رو درست وارد کرده باشید تنطیمات مودم برای شما نمایش داده خواهد شد.

.

خوب برای مشاهده نویز به قسمت Summary در بخش ADSL و در بخش Statistics قسمت xDSL  یافت میشه .(باز هم بستگی به مودمتون داره باید خودتون پیداش کنید)

که من اینجا از دو برند معروف مودم ADSL که مورد استفاده قرار میگیره عکس گذاشتم.

.

مودم اول    TP-LINK :

.

حل مشکل نویز مودم ADSL

حل مشکل نویز مودم ADSL

.

مودم دوم  D-Link :

.

آموزش پیدا کردن نویز مودم ADSL

آموزش پیدا کردن نویز مودم ADSL

.

(توضیح : مودم من بر اساس ۰٫۱ اعلام کرده نه ۱ پس شما باید نتایج اون رو تقسیم بر ۱۰ کنید)

خب بعد از پیدا کردن این بخش ما با سه گزینه اون کار داریم :

.

گزینه اول SNR Margin :

.

نسبت قدرت سیگنال ارتباطی خط شما، به نویز موجود روی خط هست که با یکای دسیبل مقداردهی میشه
بدیهی هست که هرچقدر ، مقدار این نسبت بیشتر باشه، وضعیت خط ارتباطی شمابهتر هست
طبق استادنداردهای ارائه شده مقادیر SNR اینطور طبقه بندی میشن.

.

۶dB و کمتر      =    بسیار بد همراه با مشکلات جدی
۷dB-10dB    =    بد اما میشه از سرویس ADSL استفاده کرد
۱۱dB-20dB  =   خوب
۲۰dB-28dB =  عالی
۲۹dB و بیشتر  =  بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت … حالشو ببر !

.

گزینه دوم Attenuation :

.

معیار بعدی هست که میزان تخریب سیگنال ورودی به مودم شما هست در مقایسه با میزان تخریب سیگنال ارسالی از مرکز سرویس دهنده ی ADSL.

به عبارت دیگه، اختلاف توان ارسالی و دریافتی بر حسب db هست که در اصطلاح بهش نویز میگیم.
مقدار Line Attenuation هر چقدر کمتر باشه ، نویز خط شما کمتر هست و به این معنی هست که کیفیت دریافت دیتا بر روی خط شما بیشتر هست.

طبق استادنداردهای ارائه شده مقادیر نویز اینطور طبقه بندی میشن:

.
۲۰dB و کمتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت هست
۲۰dB-30dB عالی
۳۰dB-40dB خیلی خوب
۴۰dB-50dB خوب
۵۰dB-60dB خط ضعیف
۶۰dB بسیار بد و دارای مشکل حاد

.

گزینه سوم Output Power :

.

میزان نیروی انتقال Data که بین مودم شما و مرکز انتقال داده، ترانسفر میشه و بر حسب دسیبل هست.
نسبت مقادیر این مشخصه معمولا باید اینطور باشه که مقدار Downstream، دو برابر مقدار Upstream باشه که نسبت نرمال محسوب میشه.

.

خب حالا اگه با مقادیری که در بالا گفتم می بینید خط تلفن شما دارای نویز می توانید از روش هایی که در زیر براتون گذاشتم برای حل مشکل نویز خط تلفنتون استفاده کنید.

 

در رابطه با تأثیر نویز روی خطوط ADSL :

.

در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:

.

– نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن . که باعث خش خش کردن تلفن هنگام مکالمه میشه و حتی گاهی اوقات باعث میشه شماره فرد تماس گیرنده روی شماره گیر نیفته.

.
– نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.

.

برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد.

.

روش اول حل مشکل نویز :

.

اولین راهکار استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) می باشد که معمولا اکثر مودم ها دارای این ابزار می باشند که در شکل زیر عکس یک نمونه نویز گیر را مشاهده می کنید.

نویزگیر خط تلفن - splitter

نویزگیر خط تلفن – splitter

.

نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را بر طرف کرد . اسپیلتر یا همان نویز گیر دارای ۳ پورت می باشد که اولین پورت که نام اون LINE هست برای اتصال به خط تلفن هست یعنی سیم خط تلفنتون رو به این پورت وصل کنید.

پورت بعدی که روی اسپیلتر می بینید پورت VOICE می باشد که گاهی اوقات رو آن TEL هم نوشته میشه یعنی این پورت رو هم به تلفن وصل کنید.

پورت بعدی پورت MODEM یا ADSL هستش که باید به مودم ADSL تون وصل کنید.

.

بعد از انجام موارد فوق مودم خودتون رو یک بار روشن و خاموش کنید . و باز مانند مراحل فوق به قسمت تنظیمات مودم بروید و چک کنید ببینید که نویز خط تلفنتون به مقدار عادی رسیده یا نه .

در صورتی که نویز خط تلفنتون باز بالا بود ادامه ی این آموزش رو بخونید.

.

روش دوم حل مشکل نویز :

.

درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنندو از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند.

.

برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت‌اند از:

.

– کلیه دستگاه‌های برقی
– وجود تلفن بی‌سیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه
– سیم‌کشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم‌های برق
– نزدیکی موبایل به مودم

.

روش سوم حل مشکل نویز :

.

در صورتی که تمام موارد بالا رو تست کردید و دیدید مشکلتون حل نشد به احتمال زیاد از سیم کشی داخل خونتون هستش که این مورد بیشتر مشاهده میشه که از سیم استاندارد استفاده نشه و یا سیم کشی تلفن خونه قدیمی باشه و در صورتی که انشعابات از خط تلفن و یا رد شدن خط تلفن و سیم های برق از داخل یک لوله همه باعث افزایش نویز میشه.

برای حل این مشکل هم باید یک سیم جداگانه از ورودی خط تلفن در ورودی خونه به مودمتون بکشید. که بنده توصیه می کنم قبل از انجام اینکار مودمتون رو در ورودی خط تلفن به خونه تست کنید ببینید آیا مقدار نویز کم میشه یا نه بعد اون اقدام به سیم کشی جداگانه کنید تا بیخودی موجب افزایش هزینتون نشه.

.

.

آموزش تخصصی و اختصاصی توسط اسکای داک

 

مرداد ۱۰ام, ۱۳۹۳ | دسته : آموزش ها، پیکربندی مودم |

نظرات دیگران در مورد این مطلب :
mohammad :

سلام
خسته نباشید
ممنون از توضیحات کاملتون
فقط یک سوال داشتم اگه دوتا splitter نصب کنم چه فرقی میکنه؟
از خروجی ADSL یه ورودی یک splitter دیگه متصل کنم و از قسمت خروجی ADCL به مودمم متصل کنم اون موقع تاثیری داره؟؟؟؟
اگه یک میکرو چیلتر هم هم وصل کنم چی؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

Mahdi Admin :

با سلام دوست عزیز
تفاوت جندانی نمی کنه حتی ممکنه سرعتتون هم کمتر بشه

ali :

سلام
اطلاعاتتون خیلی مفید بود.حالا اگه میشه یه راهنماییم کنین.من خط تلفنم نویز داره،ینی وقی گوشی رو بر میدارم صدایخش میاد.الان دقیقا نمیدونم که سرعت اینترنت من واسه این نویز هستش که پایینه یا نه مشکل از خود مخابراته.اون راهاییم که گفتین که بریم تو تنظیمات مودم که بفهمیم اینترنتمون نویز داره یا نه رو رفتم و واسه من از بین گزینه ها،منظورم همون عالی،بسیار خوب،خوب،ضعیف میگم که واسه من خوب بود.حالا به نظرتون مشکل نتم از کجاست.
البته همین تازگی هم سیم تلفن عوض کردیم و هم نویز گیر دارم ولی باز گوشی تلفن خش داره

واقعا ممنونم

Mahdi Admin :

شما یه کار کنید.

مودمتون رو بدون اسپیلیتر وصل کنید به خط تلفن و گوشی خونتون رو هم با اسپیلیتر وصل کنید به خط تلفنتون . اینطوری مشکا شماره انداختن و خش خش تلفنتون حل میشه و هم سرعت اینترنتتون بهتر میشه.

ali :

داداش،اینکارم کردم،ولی SNR Margin از ۱۲ رسید به ۷٫خب طبق توضیحات شما، SNR اگه رو ۷ باشه ینی خیلی وضع اینترنت بده
دقیقا باید چیکار کرد که برسه به بالا ۲۰ یا ۳۰؟

محمد :

با سلام
من الان ۵ ساله این مشکلو دارم
هر کاری هم بگید کردم
به اخرین نتیجه ای که با افراد دیگه رسیدیم این بود که سیم کشی تلفنمون دقیقا بالای کنتور برق به هم وصل شده و از اونجا تقسیم میشه به طبقات
اخرش رفتم مودمم رو برداشتم با یک سیم کوتاه وصل کردم به خطمون اتفاقانویزم نداشت ولی بعد رفتم ۳۰ متر سیم از همون جنس گرفتم وقتی اومدم داخل طبقه تست کنم مجددا نویز داشت
به خدا به هر کی میگم خندش میگیره
از شدت قطع و وصل مودمم حتی یکی از پریزهامون هم از کار افتاده
اون ۳ مورد بالا هم همش خوب یا عالی بودن
تو رو خدا راهنماییم کنید
اعصابم خوب شده
برم یه خط دیگه بخرمم میترسم درست نشه
؟؟؟؟؟؟؟

Mahdi Admin :

با سلام و احترام

دوست عزیز یه سوال بنده از شما دارم و اون اینه که وقتی داشتید با اون سیم ۳۰ متری مودم رو امتحان می کردین سیم کشی خونتون هم وصل بود یا فقط مودم به صورت مستقیم به خط وصل شده بود ؟؟

اگه تو آزمایشی که انجام دادید سیم کشی تلفن خونتون هم وصل باشه می تونه از موارد زیر باشه :
۱- اول اینکه تلفن یا فکس یا چیز دیگه ای به خط تلفن وصل باشه . (که باید این دستگاه ها رو قطع کنید و یا از اسپیلیتر برای اتصال اونا استفاده کنید.)
۲- ممکنه از اتصالی های اشتباه توی سیم کشی تلفن خونتون باشه.
۳- ممکنه از خرابی یا پوسدگی و یکی از پریز های خونتون باشه. واس بنده هم دقیقا همینطور شده بود جون یکی از پریزهای تلفن که کنار کنتور بود آب رفته بود توش و باعث شده بود شدیدا فرسوده وباعث ایجاد نویز میشد.

حالا اگه تو آزمایش بالا مودم به صورت مستقیم به خط تلفن وصل هست یعنی سیم کشی تلفن خونه رو از کنار کنتور قطع کردین :

در این صورت ممکنه به دلیل میدان مغناطیسی قوی که ممکنه توسط ترانس ها موتورها و چک مهتابی موجب ایجاد نویز بشه

محمدرضا :

با سلام
منم همچین مشکلی دارم در سرخط تلفن، کابل سه فاز ساختمان و کابل تلفن
باهم فاصله ای کمتر از یک متر دارند و زمانی که آسانسور حرکت می کند به یک باره اینترنت قطع می شود آیا روشی وجود دارد کابل تلفن عایق بشود و یا باید فاصله با کابل برق چقدر باشد
در حال معمول snr :11 , است و لی زمانی آسانسور حرکت می نماید به ۴٫۵- می رسد یکباره ارتباط قطع می شود لطفا کمک کنین !!!

صابر :

توضیحات بسیار عالی و کارشناسی
ممنونم

سامان :

داداش سلام دستت درست خیلی خوب بود ولی یه سوال من مودمم ای پی لینکه و اون فیلدایی که گفت برا من هر کودوم دوتاست یکی کمترین یکی بیشترین میانگین بگیرم قبوله

milad :

سلام لطفا در صورت امکان جوابمو بدید ممنون. من مودمم رو درب منزل هم امتحان کردم ولی باز چراغ ADSLثابت نماند. این به این معناست که مشکل نویز وجود داره؟ البته کابل برق و تلفن در چندسانتی متری هم قراردارن ولی کابل برق کاملا ضخیم و عایق شده س. توروخدا یکی راهنماییم کنه. قسمتون میدم..باسپاس

moien :

من همه ی راه ها را کردم سرعت اینترنت من ۲ مگ است ولی با ۵۲ الی ۶۰۱ می رود چی کار کنم خواهش مندم جواب دهید .

آندره :

سلام – من چند سالی است که مشکل نویز دارم – مشکل من حل نشده ولی خب یه سری کارها میشه کرد که مینویسم براتون .
اول مودم را ببرید سر خط – سیم که از بیرون آمده را از خونه جدا کنید و به مودم وصل کنید بدون فیلتر مستقیم – حالا سرعت را چک کنید اگه مشکل نداشتین شماره ۱ و اگه مشکل داشین شماره ۲ –
شماره ۱ – خودتون را خسته نکنید مودم را همون جا وصل کنید و با یه اکسز پوینت اینترنت را ببرید به واحدتون به هیچ چیزی هم وصل نکنید و به فکر یه خط برای صحبت کردن باشید یا یا یا یا یک فیلتر یا اسپلیتر هونجا وصل کن و سیم ساختمون را به اسپلیتر وصل کنید و باز با اکسز پوینت اینترنت را به واحدتون انتقال بدید – ۱ سری اکسز پونت هستن که فقط ۱ شبکه را وایرلس میکنن – قیمت در ۱۲ سال ۹۳ تقریبا ۳۵ هزار تومانه – روتروش هم هست یعنی ۵ پورت داره ۱ ورودی ۴ خروجی و ۲۵۰ کاربر وایرلس بسار قوی – قیمت تقریبا ۶۰ تومان – مسیر سیم کشی شبکه را هم حتما از سیم کت ۶ استفاده کنید – درضمن اونهایی که میخوان از سیم ضد نیز یعنی سیم تلفن که از بغل برق رد میشه استفاده کنن ۲ راه دارن – سیم روکش دار المینیومی استفاده کنن و بهتر از اون یه مدل سیمهایی است که مخصوص ضد نویز است که توی پاساژ امجد {خیابان جموری } میفروشن اسمشم است سیم شیلد که برای تلفن شما باید سیم ۲ شیلد بگیرید – اسمش است سیم ۲شیلد – چون جنس روکش آن از مس نقره اندود شده است اصلا نویز رد نمیشه – حالا شماره ۲ –
اگه مودم سر خط هم خوب نشد که من این مشکل را دارم – لطفا کفشاتون را نوع کنید و راه بیفتید تو مخابرات و انقدر به این و اون شیرینی بدین تا اگه یه نفر اون وستا پرسید چقدر خرج کردی بگی بابا اندازه نصف عمرم رفت – بله خیلی وقط این نویز از سیم کشی بسار عالی مخابرات است – بیست سال پیش سیم های کوچمون را عوض کردن سیم های قدیمی همشون ۶ دهم بودن -حالا که اینترنت اضافه شدن آمدن عوض کردن ۴ دهم جای گزین کردن . خب مشخصه اینطوری میشه .

محمد صادق :

سلام خسته نباشید مطالبتون خوب بود.آندره من با گزینه ۲ت خیلی حال کردم راست میگی.در خونه ماهم سیمی که به خونه ما میاد رو یه کامیونی خدا بگم چیکارش کنه قطع کرد بعد تازه جالب تر مخابرات احمق اومده با نوارچسب درستش کرده.البته نمیدونم حالا یعنی صد در صد ماله همینه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

Soheil :

سلام خسته نباشید
ممنونم از کمکتون.
اما من مودمم رو توی اتاقم که امتحان میکنم چراغADSLاش خاموشه این خاموشی به دلیل بیش از حد نویز بعد برای اینکه برام اثبات بشه که این پریز اتاقم نویز داره بردم سر خط ورودی وصلش کردم بعد از اتصال دیدم که چراغ ADSLاش بدون هیچ قطعی ثابت موند هیچ گونه قطعی دیده نشد،و من به این نتیجه رسیدم که سیم کشی های داخل خونه ما مشکل داره و حالا میخوام مستقیم از سر خط ورودی یه سیم جداگونه ای و بیارم توی اتاقم…به نظرتون این راه مشکلمو حل میکنه؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدید

علی :

دوستان من هم همین مشکلو داشتم بحدی نویز داشتم که وقتی رفتم مخابرات بهم گفتن خططتون بی نهایت نویز داره…..خلاصه حسابی اینور اونور کردم آخرشم هیچی نشد….
سرعت دانلودم هم از ۱۳۰ ( که چون ۱ مگ گرفتم عادیه ) اومده بود رو ۲۰…
ولی گفتم شاید پریز تلفن مشکل داشته باشه برا همین رفتم مودمو تو اتاق داداشم زدم دیدم نویز خیلی کاهش یافتو سرعت دانلودم اومد روی ۱۲۰ …..فهمیدم ۲ ماه بیچارگی من به خاطر پریز تلفنمون بوده که احتمالا پوسیدگی داشته…چون من دقیقا ۲ ماه بود که کامپیوترو از اتاق داداشم اورده بودم تو اتاق خودم…
توصیه من به شما اینه که اول مودم خودتونو به همه پریز های تلفن خونتون بزنید بعد برید کارهای دیگه رو انجام بدید…… اینجوری اگر یه موقعی مثل من اشکال از پریز تلفن باشه براحتی میتونید از یه پریز دیگه سیم بکشید بزنید به مودم…..هزینتونم کم تر میشه….

iman :

سلام منم نویز دارم . درست نشده یه ساله .
دشواری نداریم ما اصلا . همه چی خوبه .
اصن اینترنت میخوام چکار .
والا . اگه حرفی بزنم که کافرم .
هر چی چیز خوبه مال خارجیاس . . . همه چیم که فیلتره
فکر کردید کجایید مگه .

amin :

من از وقتی مردممو خریدم یعنی از سه روز پیش و فعالان کردم اما چراغ adslهر دو دقیقه چند بار چشمک میزنه ولی ثابت نمیشه چه کار کنم و آیا اسپانسر با قدرت های متفاوت وجود داره؟

milad :

سلام خسته نباشید من اینترنتم بدجورنویزداره نویزگیرم وصل کردم درست نشده سیم کشی همه چی درسته ی ماه سرعتم بدجوراومده پایین لطفا کمکم کنید

amir :

سلام من سرعت نتم پرش داره، یعنی سرعت ۲۶۵ دارم ولی موقع دان می پره تا ۲مگ بایت بر ثانیه بعد سرعتم رو به ۱۰ مگ عوض کردم، الان سرعت دانلود همون ۲۵۶ هست..میگن خط نویز داره.. خب گه نویزه برا چی پرش داره؟ می گیرن می بندن سرعتو بعد میگن نویز داره خط نمی کشه
لطفا توضیح بدید چیکار کنم

Mahdi Admin :

باید چک بشه ولی احتمالا نویز هست اگه نویز نداشته باشه باید نوسان خیلی کمتر باشه در حد ۱-۲ کیلوبایت

محمد :

فکر میکنم یه مقداری درباره الکترونیک توضیح بدم چندان ضرر نداشته باشه
میشه گفت خطوط ارتباطی تلفن با سه رشته سیم ات و رشته سیم و سیم سوم همون شیلد سیم است که به صورت ورقه های فلزی دور این دو رشته اصلی سیم پیچ خورده.
شیلد سیم در مدار الکترونیکی باید به ارت یا gnd که همون بدنه در مدار است وصل شود تا بتواند کارایی لازم برای مقابله با پارازیت روی خطوط داشته باشد.
متاسفانه الکتریکی ها معمولی سیم شیلدار مناسب ندارن و باید به بازار اصلی برق صنعتی مراجعه کنید. شما با خرید سیم ۲* ۰٫۷۵ شیلد دار مشکل پارازیت حل میکنید.
فقط تنها نکته لازم باید شیلد سیم هم وصل شود. هم به مودم. هم به سیم ورودی تلفن به ساختمان. بهتر از یک مهندس الکترونیک و یا برق صنعتی مشاوره بگیرید. البته بعضی از تعمیر کارهای لوازم صوتی هم اطلاعاتی در این رابطه دارن.

پارسا :

سلام خیلی مطلب خوبی بود لطفا کمکم کنید
من از پارس آنلاین اینترنت با سرعت ۱۶ مگ گرفتم ولی سرعتم همش ۳۰۰ کبلوبایته !! توی تنظیمات مودمم که رفتم همشون در حد فاجعه بودن!!!!
من از توی کافوی توی کوچه یه سیم گرفتم و از پشت بام اوردم توی خونه و به اون سیم یه اسپلیتر وصل کردم یکیشو زدم به تلفن یکیشو هم زدم به مودمم . به پشتیبانی هم گفتم گفت خطتون فول العاده نویز داره دارم دیوونه میشم .
مگه داریم آخه؟؟؟؟؟ سرعت ۱۶ مگ بشه ۳۰۰ کیلوبایت؟؟؟

خواهشا راهنماییم کنید

Mahdi Admin :

با سلام به سرعت ربطی نداره نویز یکمم بالاتر بره می تونه حتی نزاره با سرعت ۱ کیلوبایت هم دانلود کنید.

milAD :

من حتی زنگ زدم مخابرات اومدن سیم ورودی خونه رو بهم نشون دادن مودمو بهش وصل کردم ولی بازم وقتی رفتم دفتر adsl بازم بهم نشون داد که نویزم وحشتناکه

Mahdi Admin :

احتمال داره از مودمتون هم باشه

حسن :

با سلام.ما در خانه امان سه خط تلفن داریم که هر سه ی آن ها از دستگاه ورودی خط تلفن که کناز در خامه امان است تا اتاق پذیرایی کشده شده اند،اما مشکل اینجاست که هر سه خط تلفن در یک کابل هستند و هر کدام در یک کابل مجزا نیستند.میخواستم از شما سوال کنم که چگونه می شود خط تلفن که روی آن سرویس اینترنت من قرار دارد را به اتاقم بیاورم و به پریز تلفن بزنم?
این کار را میخواهم انجام بدم تا نویز بیاد پایین
با تشکر

رضا :

سلام
خط من بر اساس اونایی که در بالا گفتید در حالت های عالی و خوب قرار گرفته
اسپلیتر هم گذاشتم
نمیدونم مشکل کجاست که خط تلفن نویز داره صداش هنوز
چی کنم؟

Mansoor :

سلام دوستان خسته نباشید
من سرعت اینترنتم رو ۸ مگ هست و سرعت دانلودم ۹۵۰ کیلو بایت هست
تو روز اصلا هیچ مشکلی ندارم یعنی از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب هیچ مشکلی ندارم
از ساعت ۱۱ شب به بعد سرعت به شدت میاد پایین یعنی رو ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوبایت میشه
ساختمان هم نویز داشت سیم جدا کشیدم برا مودم بازم تغییری نکرد
این SNR Margin و Line Attenuation به شرح زیر هست:

SNR Margin: 6.8 24.5
Line Attenuation: 42.2 26.8

حالا میخواستم بدونم مشکل از همین SNR و Line هست یا چیز دیگه؟

ممنون میشم راهنماییم کنید

Mahdi Admin :

مشکل از خطتون نیس. از طرف شرکت ارائه دهنده احتمالا سرعت رو محدود می کنن

عرفان :

سلام مرسی از راهنماییتون . من یه مشکله عجیب دارم . اول بگم که فقط یک تلفن رو خط دارم که اسپلیتر جلوشه و مودم مستقیم به پریز وصله . دوشاخه هام ضد برق نیستن و کاملا معمولین .
اینترنتم با تمام سرعت بدون هیچ افت سرعت ناگهنانی وصله بعد چند روز استفاده کانکشن قطع میشه گوشی تلفنو که بر میدارم کانکشن شروع میکنه وصل شدن همین که تلفنو میذارم دوباره قطع میشه کلی هی گوشیو بر میدارم میذارم تا کانکشن ثابت بمونه وقتی ثابت شد ۱ روزی خوب وصله دوباره همینه .

وقتی اینجوری میشه تلفونو از پریز میکشمم وصل نمیشه . ممکنه مودمم خراب باشه ؟؟ مودمو نو گرفتم از شاتل مارکشم Zyxel هست .

Mahdi Admin :

با سلام دوست عزیز

شما مودم رو مستقیم وصل کنید به تلفن (از اسپلیتر در مسر مودم استفاده نکنید) و برای هر تلفن از اسپلیتر استفاده کنید اینطوری بهتر جواب می گیرید .

اشکان :

با سلام مشخصات مودم من به صورت زیر میباشد.
۱۶٫۰ ۲۵٫۸ :SNR Margin
۳۱٫۸ ۱۹٫۸: Line Attenuation
ایا نیاز به نویز گیری دارد یعنی با نویز گیری کیفت اینترنتم بیشتر میشود

Mahdi Admin :

با سلام نه نیازی نیست . وضعیت خططون خوبه . بی خودی دستکاری نکنید.

امیرحسین :

با سلام خدمت شما کارشناس محترم.
قسمت output power برای من ۲ برابر تفاوتش نیست. یعنی down stream 16 و upstream 11 می باشد.بقیه مشکلی ندارن.
آیا این مشکل جدی حساب می شه یا خیر؟
روی پینگ تایم تاثیر می گذارد؟

mostafa :

سلام خسته نباشید اطلاعات جامع و مفیدی بود ممنون
فقط من یک مشکلی داشتم
مدل مودم منD-LINK 2640Uهستش وطبق این مسیری که شما طی کردید اصلا مودم من چنین چیزی نداره وکلا فرق میکنه میشه منو راهنمایی بکنید

mohamad hosein :

سلام.
سرعت نت من ۵۱۲ هستش چند ماه پیش هم قطعی داشت یا سرعتش کم میشد چند ماهه مدام زنگ میزنم مخابرات۲۰۲۰ یا چرت و پرت میگن یا تلفنو قطع میکنن وسط صحبت..!!!! میخاستم ببینم میشه نویزو کاهش داد مشکل فکر نمیکنم از ساختمون باشه چون همه چیو چک کردیم..! اگه راه حلی هست لطفا بگید ممنون..
SNR:6 LINE Att:73

Mahdi Admin :

اگه مقدار snr 6 هست وضعیت خططون واقعا نامطلوبه . شما مودم رو ببرید ورودی ساختمان و سیم تلفن ساختمان رو کامل قطع کنید و تنها مودم رو به خط تلفنتون وصل کنید ببینید اونجا هم نویز دارید یا نویز از داخل ساختمان هستش.

saeid :

با عرض سلام وخسته نباشید
ممنون از اطلاعات مفیدتون
من اینترنت ۳ مگ دارم ولی سرعت دانلودم نوسان داره یعنی بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ تغییر میکنه به نظر شما مشکل چیه؟
خط تلفنم خش خش میکنه
SNR Margin
:
۱۹٫۸ ۷٫۰ db
Line Attenuation
:
۲۹٫۴ ۱۷٫۹ db

Mahdi Admin :

با سلام

توی SNR مقدار ۷ برای دانلود هست یا آپلود ؟

در صورتی که برای آپلود باشه زیاد مشکل پیش نمیاد ولی اگه برای دانلوده خططتون واقعا نویز داره همین که قطع و وصل نمیشه خیلی خوبه

saeid :

۷ برای آپلوده.
به نظرتون مشکل چیه؟

Mahdi Admin :

مودمتون مستقیم وصل کردید به خط تلفن یا با اسپلیتر ؟

روش هایی که در بالا نوشتم رو بخونید ببینید کمکی براتون می کنه یا نه .

saeid :

مودم با اسپلیتر وصل کردم.
مشکل اینه که بعضی ساعت ها سرعن دانلود مثلا ۳۵۰ میشه
بعضی ساعتا مثلا ۱۵۰ میشه
میخواستم ببینم مشکل از کجاس؟
ممنوم میشم راهنمایی کنید

Mahdi Admin :

احتمال داره از شرکت ارائه دهنده هم باشه .

Hossein :

سلام ببخشید من مودم یه روز با اسپتلر سرعت دانلودم ۲۳۰هست و یه روز بدون اسپتلر سرعتم ۲۳۰ مثلا اگر دو روز پشت سر هم اسپتلر باشه رو مودم سرعتم ۵۰میشه نمیدونم مشکل از کجاس از کابل تلفن یه سیم جداگانه وصل کردم بازم حل نشد مشکلم

mojtaba :

سلام خسته نباشید
من یه مودم از مخابرات گرفته بود با وای فای ۱۰ گوشی وصل میشد بعد اونو فروختم یه مودم d link 2730u خریدم تو اینترنت مشکلی ندارم اما وای فای اگه با گوشی وصل شم هیچی باز نمیکنه یا کلا وصل نمیشه اما مودم جای دیگه میبرم هم گوشیم کار میکنه هم وای فای از سر در خونه یکسره سیم کشیدم بازم جواب نداد تورو خدا راهنمایی کنین به مخابراتم میگم میگه خططتون نویز داره اسپلیتره از سر در وصل کردم جواب نداده خونمون طبقه دومه

آقا جواد :

سلام
اول اینو بگم که در حالت عادی SNR و attenuation تو وضعیت بد هست. و خطمون نویز خیلی بدی داره و سرعت دانلود خیلی پایین می افتده.
اما ماجرا از اینجا شروع میشه که وقتی تلفنمون رو (که به اسپلینتر وصله) برمیداریم و میریم دوباره اون وضعیت ها رو نگاه میکنیم میگه که وضعیتتون عالیه و سرعتون هم بالا میره اما نوسان داره.
به نظر شما مشکل از کجا است؟

محسن کندی :

با سلام .
دوستان من مدت یکسال بود که از اینترنت ؛ های وب ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍؛ استفاده می کردم و سرعتم پایین بود رفتم از شاتل هم گرفتم دیدم اونم بایینه کارشناس فرستاد چک کردن سر خط درسته ۱۴ مگ بود ولی تو خونه ۲ مگ اپ می کرد من یکسال بود های وب رو فحش میدادم هر وقت زنگ میزدم می گفتن نویز داری منم می کفتم سرویس تون اشکال داره .دوستان بعضی وقتها واقعیت اونجوری نیست که ما میبینیم حلال فهمیدم نویز عامل خیلی مهمی در انتقال دیتا ست یعنی اگه نویز داشته باشید اینترنت ندارید .منم سیم روکار کشیدم خودمو راحت کردم.

مهرداد :

مودم من tp-link هستش
این قسمتی که گفتین کلا نداره

ali :

سلام
اقا من اون دوتای اولی رو تست کردم در حد عالی بودن اما سومی یعنی output power دونستریمش ۱۵٫۰ و اپستریمش ۱۲٫۶ هست این به این معنیه که خطم نویز داره یا نه؟مشکلش چیه?

صابر :

سلام
SNR من روی ۱۵ هستش ولی وقتی اسانسور حرکت میکند به شدت کاهش یافته و روی ۲ یا ۳ میرسد من از اسپلیتر هم استفاده میکنم با تشکر

پوریا :

سلام

من اینترنت ۵۱۲ گرفتم ولی سرعتش خیلی کمه ۴۰کیلو بایت وقتی به ۲۰۲۰ زنگ میزنم میگه ماله نیوزه

و جالب اینه ۱ ماه بعد رفتم ۱ میگ گرفتم باز هم سرعت ۴۰ کیلو بایت هست

مشخصات مودم من به صورت زیر میباشد.

Downstream Upstream
SNR Margin : ۴۲٫۷ ۳۲٫۸ db
Line Attenuation : ۱۵٫۰ ۱۵٫۷ db
Data Rate : ۳۴۴ ۳۴۰ kbps
Max Rate : ۲۱۶۶۴ ۲۹۵۲ kbps
CRC : ۰ ۰

میخواستم بدونم از پهنای بانده یا نه ؟تنها مشکلم سرعته
ممنون

علیرضا :

سلام خستهنباشید اگه مشکل نویز از مخابرات باشه چطور باید رفع مشکل کرد؟دیروز پشتیبان شرکت اومد سیم کشی رو چک کرد ی سیم از دم در وصل کرد گفت ک مشکل از سیم کشی نیست مشکل از مخابراته مخابرات هم رسیدگی نمیکنه بنظر شما راهی وجود داره ک مشکل رو حل کنم؟

احسان :

این که محدوده سیگنال شما چقدر باشه به هیچ وجه نشون دهنده کیفیت خط شما نیست چون در اصل شما نمیدونید اصلا مقدار پهنا باند خطتتون چنده
هر چقدر مقدار پهنا باند کاهش پیدا کنه سیگنال شما افزایش پیدا میکنه و برعکس و این اصلا مرتبط با کیفیت خط شما نمیباشد.
شما باید همزمان هم پهنا باند و هم کیفیت سیگنال خط رو با هم در نظر بگیرید

مهدی :

با سلام خوب بود مرسی

mojigol :

با سلام بسیار عالی از مطالبتون واقعا ممنون
فقط یه سوال
من در قسمت output power
down هست ۰٫۸ (یعنی کمتر از ۱)
ولی up بالاست ۷٫۲
و این خوب نیست حالا علتش چیه؟؟؟
ممنون

mohsen :

سلام
عالی بود
چند جا جستجو کردم این مطالب رو پیدا نکردم.
حتی توی راهنمای خود TP-LINK هم چیزی پیدا نکردم.
ممنون

جلال پوران :

سلام مال من dsr=12.2وattenttion=65.3هست که خیلی بده من تویه یه خونه دو طبقه هستم که بالایی از نت استفاده نمی کنن ومن یک کابل (طبقه بالا)از خط میاد تو نویز گیر از نویز گیر یه کابل رفته تو تلفن بالا واز اونجا یه کابل کشیدم به طبقه ی پایین و وصل کردم به مودم میشه بگید چیکار کنم؟؟/راستی ی نکته کابل تلفن اصلی که میره بالا به ما نزدیکه وپایین هم خط تلفن نداره

Nasser :

تشکر آقا خیلی مفید بود

پیام :

سلام.یه راهنمای بکنید.بنده نویز دارم اینترنت ده مگابایت گرفتم کارشناس از سر خط مودمشو زد گفت کیفیت خطت از ۱۲ اومد رو ۲۱ از ۵ ۶الی ۶ مگابایت اومد رو هشت مگابایت اپ شد .باید رو کار از سر خط سیم خوب بگیری بکشی.سرعت دانلودم ۸۰۰تا ۸۵۰ کیلوبایته با مودم جدید ایسوزی که خریدم و البته با LAN وصل کردم اینه.که باید تا ۱٫۲ مگابایت بده نمیده.چهارصد کیلوبایت داره سوخت میشه .حالا من چند تا سوال دارم.

۱_ایا یه خط تلفن جدا بگیرم میتونم حتی از کیفیت خط بالای ۲۱ و تا هشت اپ شده استفاده کنم؟
۲_هیچ راهی نداره جز مستقیم سیم کشی کنم از سر خط و دیگه باید به همین قناعت کنم(پیشرفت اپ ۵و۶ به ۸)؟؟؟
۳_چون سیم تو کارو برا ساختمانو نمیشه عوض کرد کیفیت سیمامون خوب نیست و از بغل برق رد شده در مورد یک به مخابرات بگم کپلت یه خط جدیدو یه سیم کشی جدید ایجاد کنم که حتی بالای ۱۰ مگابایت اپ باشم که نهایت سرعتو استفاده کنم تاثیر داره ؟ ؟؟؟

kirito13 :

سلام snr 6.4
مودمم هر نیم ساعت ۴۰دیقه قطع دیگه پدرمو در اورده پیش کنترم چک کردم سیم تلفنو پیدا نکردم ۲۰۲۰تم جوابنمیده فقط قطع میکنن :((

Ahad :

Snr من در طول روز بین ٧ تا ١٢ متغیره کم پیش میاد ١٢ ثابت بمونه مودم مستقیم به خط تلفن وصله و دستگاه تلفن هم با اسپیلیتر به خط تلفن وصله خونه هم قدیمی نیست که بگیم سیمکشی هاش قدیمیه اما فاصله ی پریز تلفن با پریز برق نزدیکه ممکنه بخاطر پریز برق باشه؟

خونمون جوری نیس که سر خط پیدا کنم واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید🌹

مسلم :

سلام یه مشکل بزرگ واسم پیش اومده یک ماهه که سرعت اینترنتم نوسانی شده یعنی سرعت دانلودم داعما ۰یک ۰ دو ۰ پنجاه میشه هی بالا پایین میشه مشکل نویز هم ندارم کیفیت خطم هم خوبه به ۲۰۲۰ هم زنگ میزنم میگه مشکلی نداری الکی زنگ زدی خلاصه اینم از ۲۰۲۰ ما. راهنماییم کنید

مسلم :

اینم بگم که مودم رو بردم مخابرات اونجا هم تست کردم همین مشکل رو داشت. یه مودم دیگه هم اوردم بازم نشد.

alireza :

با سلام و خسته نباشید.
من الان یه چند ماهی هست که مودم گرفتم برای خونمون.ولی از روزی ک گرفتم تا خود همین الان هم کاهش سرعت دارم هم قطع و وصل زیاد..سرعت وب گردیش که خیلی پایینه.ینی اگه بخواد سایت google رو باز کنه یه ۱ دقیقه ای طول میکشه..خستم کرده.هم سیم تلفن خونمونو عوض کردم هم تموم اونجایی ک لازم بود رو لحیم کردم.سیم تلفن هم جنسش خوبه.ولی بازم سرعت نداره..همین کاری ک گفتین رو انجام دادم اولیش ۸ بود ک میشه (بد اما میشه از سرویس ADSL استفاده کرد)…
بس ک مخابرات رفتم خسته شدم.
نمیدونم.مشکل از کجاست واقعا.
اگه از شرکت مخابرات که الان از اینترنت میگیرم رو غیر فعال کنم و برم از شاتل بگیرم خوب میشه؟؟؟لطفا کمکم کنین
ممنون

مهران :

با سلام من سه روش رو امتحان کردم به درسترین نحو خلاصه هر کاری که بگید من مودم رو سر ورودی تلفن به منزل هم وصل کردم باز هم نویز داشت تلفن اصلا نویز نداره ولی اینترنت نویز بسیار شدید هیچ دستگاه مغناطیسی هم سر راه وجود نداره ! خلاصه نمیدونم چکار کنم یه راه مینده اونم به مخابرات زنگ بزنم بیان چک بکنن ! به نظر شما مشکل از کجاست

alireza :

سلام ممنون از راهنماییتون فقط یه سوال
من خط خونمون نیز داره وقتی تلفن از برق میکشم اینترنت وصل میشه ولی تلفن وصل میکنم اینترنت قطع میشه

amir :

سلام و ممنونم از توضیحات خوبتون. ببخشید من یه مشکل خیلی عجیب دارم.من وقتی با وای فای تو گوشی دانلود میکنم سرعتم ۱۵۰ میشه ولی وقتی تو کامپیوتر دانلود میکنم سرعتم ۲۰ هست و وقتی مودم وای فای دارو با کابل وصل میکنم به کامپیوتر اصلا چرا غش روشن نمیشه خواهشا کمک کنید ۲ سال هست اینجوری یه .

Mahdi Admin :

با سلام و احترام

احتمالا کارت شبکه سیستمتون مشکل داره یا اینکه درایورش نصب نشده .
در مورد کاهش سرعت هم باید بررسی بشه که مشکل از کجاست . احتمال داره کارت شبکه باشه یا اینکه مشکل از آپدیت شدن نرم افزار ها و … باشه .

مسلم :

سلام جواب سوال ما رو ندادید تا الان شده هشت ماه سرعت اینترنتم نوسانی شده داعما صفر میشه خطم نویز نداره مشکل از چیه؟

Mahdi Admin :

با سلام دوست عزیز اگه پارامتر هایی که بالا ذکر شد همشون در حد مطلوب بودن و نتتون نوسان داشت شک نکنید از شرکت ارائه دهنده ADSL هست .
یا هم می تونه از مودم و تجهیزاتتون باشه .
اول مودم رو دم در وصل کنید و تست بگیرید
اگه نشد با یه مومدم دیگه چک کنید .
بازم نشد شرکت اینترنتیتون رو عوض کنید .

مسلم :

تو این هشت ماه همه جا رفتم پیش همه کس رفتم حتی کارشناس و مهندس آخرش سردر نیاوردن که مشکل از چیه هیچکس نمیدونه چرا اینترنتم اینجوری میشه.

میثم :

سلام
با حرکت اسانسور مجتمع اینترنت وای فای من قطع میشه
لطفا راهنماییم کنید

مسلم :

سلام همه ی اون کارا رو انجام دادم احتمالا باید ISP رو عوض کنم.اینترنتم مخابراته که اینقد داغونه. مرسی بابت پاسخگوییتون.

حمید :

سلام
من فقط با یکی از این اعداد مشکل دارم که نمیفهم اطلا چیه
Output Power
Downstream = 1
Upstream = -13

این یعنی چی؟ کسی میدونه؟؟؟

میلاد :

سلام خسته نباشید خواهشا جواب بدید
الان SNR من ۱۰ هست و تنها مشکلم اینه که وقتی آسانسور شروع به حرکت میکند اینترنت قطع میشود و بعد چند دقیقه دوباره وصل میشود دقیقا مشکل من چیست؟؟

مسلم :

میلاد : سلام خطط نویز داره دیتاریت رو چنده؟ اگه بالاست باید کاهشش بدی در غیر اینصورت باید بری سیم تلفن ساختمون رو پیدا کنی و اگه کنارش کابل برق هست سیم تلفن رو از کابل برق جدا کنی و فاصله بذاری بینشون.

محمد :

لطفا دقیقتر بفرمایید که منظور شما از محاسبات چیه.ایا فقط دان استریم مهمه؟ایا فقط اپ استریم مهمه؟یا اینکه ما باید رقمهای این دو رو از هم کم کنیم تا رقم حاصل بدست بیاد؟منظورم نحوه محاسبست؟؟؟؟؟ لطفا توضیح بدین .متشکر از راهنماییها وسایت مفیدتون.

علی :

سلام من snrروی ۴۱ولی اینترنتم قطعی داره وسرعتش کندازدر خونه هم تست کردم فایده نداشت همه کار کردم ممنون اگ راهنمای کنید

حسن :

با عرض سلام…ادمین محترم یه سوالی داشتم.بنده چراغ های مودمم عادی و نرمال روشنن البته چراغ نت چشمک میزند من حدودا بیش از ده بار با پشتیبان تماس گرفتم ولی مشکلمو حل نکرد.مشکلم این هست که نتم هر ۱ دقیقه قطع میشود البته بدون اینکه حتی یک چراغ هم خاموش شود توی قسمت پینگ همش تایم اوت مینویسه…خاهشا کمکم کن.

احسان :

Downstream Upstream
SNR Margin (0.1dB): ۱۷۹ ۲۱۲
Attenuation (0.1dB): ۶۳۵ ۴۳۵
Output Power (dBm): ۱۳٫۵ ۱۲٫۰
Attainable Rate (Kbps): ۲۴۴۸ ۶۶۳
Rate (Kbps): ۵۷۵ ۱۵۹
D (interleave depth): ۱ ۱
Delay (msec): ۰٫۶۴ ۰٫۲۳
این الان اطلاعات مودمم هست که مدلش D-Link هست ،بعضی روز ها حرف نداره ،بعضی روز ها هم کلافه میکنه ادم رو این اطلاعات رو هم سر خط چک کردم که از کابل برق و …. دور بود هم کلا همه چیز خاموش بعد همش رو وصل کردم بردم مودم رو داخل وصل کردم بازم همین مقادیر بود

این قطعی و وصلی های مکرر اعصابم رو به هم ریخته یه روز میرم مخابرات آخرش میزنم یکی رو آونجا اینهمه پوب میگیرن سرویس خراب میدن دست ما ،یکم وژدان داشته باشید

ایمان :

سلام ممنون از زحمات بی دریغتون
من طبق گفته شما سیگنال مودمم خوبه
ولی قعطی اینترنت من از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب بوجود میاد و فقط هم تو این حد فاصل زمانی اگه وب گردی یا از برنامه های تحت اینترنت استفاده کنیم تایم اوت و افزایش پینگ شدید و قعطی پی در پی مودم همراه داره و فقط هم بین ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب ولی اگه بین این زمان اینترنت کانکت باشه و هیچ استفاده ای ازش نشه با پینگ ۱۰۰ از سرویس گوگل کار میکنه
به پشتیبانی هم زنگ زدم همش میگه نویز خطتون زیاد اخه این چه نویزی که صبح تا ظهر خوابه بعد که بیدار میشه تا ۱۰ شب فعالیت میکنه بعد میخوابه تا ۱۲ ظهر فردا
خواهش میکنم حداقل شما ی جواب درستو حسابی بهم بدین بخدا دیگه روم نمیشه بکسی بگم اینترنت دارم

ایمان :

اقا شرمنده اتصال به اینترنتم هم زیاده ۲ دقیقه طول میکشه

محمد :

سلام
من اینترنت سرعت ۲۵۶ دارم و دانلودم بین ۶۰ تا ۱۱۰ است قبلا پهنای باندم روی ۲۰۴۸ بود و سرعت دانلودم تا حدود ۳۵۰ کیلو میرفت ولی الان پهنای باندم را آوردم زیر یک مگ و قطعی اینترنت ندارم چرا وقتی پهنای باندم را تا ۲۰۴۸ میبرم اینترنتم قطی زیاد داره قبلا این مشکل را نداشتم لطفا راهنمایی کنید اینم مشخصات مودم من
SNR MARGIN : 7 – 15/2 DB
LINE ATTENUATION : 60/0- 37/8 DB
DATA RATE : 905 – 508 kbps
MAX RATE : 1904 – 875 kbps
POWER : 0.0 – 12.3 DB
CRC : 6236 – 65535

شهیاد :

سلام با تشکر از توضیحات خوبتون مشکل من یه چند وقتیه ایجاد شده.ما طبقه اول زندگی میکنیم بعدش اسانسور بالا و پایین میره سیگنال خط یهو از روی بیست و هشت میاد روی چهار و پنج ولی قبلا اینطوری نبود لطقا پاسخ منو بدین که چیکار کنم با تشکر خسته نباشین

ویدافر :

مساله نویز را با ساده ترین روش یافتم ، ایمیل بزنید تا راهنمائیتان کنم..

معرف :

سلام یه سوال ضروری دارم
چرا باید پینگ اینترنت دوتا همسایه با هم فرق بکنن؟
دوتا همسایه از یک شرکت اینترنت دارن و یه نکته جالب پینگ اون همسایه ای که خوبه تازه خطش نویز هم داره
دوتامون هم گت وی های یکی داریم و دو تا فرانکفورت آلمان هستیم
پینگ اون همیشه ۲۰ms پایینتر از منه

مرتضی :

با سلام من یه مشکل دارم وقتی مودم روشنه وکسی زنگ میزنه گوشی خونه رو برمیداریم اینترنت قطع میشه و خش خش زیادی میکنه ممنون میشم زود جواب بدین.

محمدرضا :

سلام
ممنون از توضیحات کاملتون.
ان شاء الله موفق باشید.

سینا :

سلام
لطفا راهنمایی کنید.ما در شرکتمون از سانترال و فکس استفاده می کنیم و همین امر باعث ایجاد نویز در اینترنت و قطعی مکررش شده.آیا راهی وجود داره که بشه نویز سانترال و فکس رو گرفت.من نویز گیر رو قبل از ورود خط به سانترال وصل کردم.

saeid :

با سلام و خسته نباشید
مودم من tplink هستش وقتی که دو دستگاه هم زمان به وایفای مودم متصل میشه وایفای قطع میشه و چراغهای اینترنت و ادیسل هم خاموش میشن که مجبور میشم مودمو روشن خاموش کنم تا دوباره وصل بشه و وقتی هم یک دستگاه وصله بعد از یکی دوساعت قطع میشه ولی با سیم مشکلی نداره لطفا منو راهنمایی کنید مشکل از کجاست

ابوالفضل :

با سلام خدمت دوستان و مدیر سایت عزیز
در رابطه با نویز سوالاته زیادی شده ولی ۳ راه حلی که در اول گفته به نظر کامله ولی دوست داشتم با توجه به اطلاعاتی که در زمینه نصب مودم دارم کمکی کرده باشم
اول از همه باید اینو بگم بهترین کار برای برطرف کردن نویز یا سرعت کمه اینترنت هست کشیدن یک سیم استاندارد از سر خط تا مودم هست چون بیشتر مواقع سیم کشی برق و تلفن از یک راه هست دوم استفاده از اسپلیتر هست که البته تاثیرش اونقدر نیست که نویز خیلی بالا رو برطرف کنه
دوستانی که از سر خط امتحان کردن منظور از سر خط همون جایی هست که مخابرات سیم تلفن رو به شما داده یعنی ورودی منزل و مشکلی نداشتند شک نکنند که از سیم کشی داخلی هست پس بهترین کار اینه که یک سیم استاندارد از ورودی تا جایی که مودم قرار داره در منزل بکشند .در مورد سوال دوست عزیزمون حمید در مورد اعداد اول از همه مودم شما مارکش چیه در هر مودم این اعداد بر مبنای عدد ثابت خود مودم فرق میکنه و میزان ترافیک رفت و برگشت مودم رو اندازه میگیره در مورد سوال میلاد احتمالا خط تلفن شما تو کار هست و از کنار سیم کشی اسانسور رد میشه بهترین کار همون سیم کشی از ورودی به داخل منزل به صورت رو کاره در مورد سوال علیرضا شما باید از اسپلیتر استفاده کنید تا هم از تلفن و هم از مودم استفاده کنید.

اميررضا :

سلام من مشخصات رو چک کردم تمام ارقام بسیار عالی بودند و نویز پایین بود با این حال مشکل قطع و وصلی شدید اینترنت دارم بطوری که هر پنج دقه یه بار قطع میشه . به نظر شما مشکل از چیه؟ تلفن خونمون نویز نداره

رضا :

با سلام من حدود ۲ سال با نویز خونه جدیدم که اپارتمان است سرو کله میزنم.بعدا متوجه شدم که هر موقعه اسانسور حرکت میکنه اینترنتم قطع میشه و تا وصل شدن ۲ دقیقه طول میکشه.به ناچار کابل cat6 تهیه و روکار از نمای ساختمان کشیدم.سرعتم خوب شد(الان snr14-20, atn35-45) در واقع اینترنتم که ۸ مگ بود بازم نتونستم کامل بگیرم و روی ۴ مگ بستن .و از همه جالب تر اینکه بازم وقتی اسانسور حرکت میکنه بازم snr=6.5 میشه و لی مثل قبل ۲ دقیقه طول نمیکشه که وصل بشه و به محض توقف اسانسور اینترنتم وصل و snr=14.5 میشه. حال می خواهم شیلد کابل تلفن و کابل مخابرات هم به هم وصل کنم ببینم نویز کمتر میشه یا نه. اگه کسی راهنمایی دیگه داره لطف کنید اعلام کنید

majid :

سلام
من یه سال این مشکل و داشتم تو ساعات ه خاصی SNR خط از ۱۳ به ۱ میرسید, اینترنت قطع میشد , مودم reload میشد , اینترنت وصل می شد و دوباره SNR از ۱ به ۱۳ می رسید و این داستان ادامه داشت تا اینکه متوجه شدم که مشکل از اسانسور !!! هست

جالب تر اینه که وقتی هردوتا آسانسور رو از طبقه اول میزنم بره طبقه ۴ SNR به ۱ می رسه (مشخصه که کابلای برق از کنار سیم تلفن رد شده)

حالا هم تنها راه حل اینه که روکار سیم کشی کنم .

رحیم :

سلام.منم یه سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید
مودم کار میکنه ویه دعفه چراغها خاموش و دوباره روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
یا عی

Malihe :

سلام خسته نباشید،امیدوارم پیاممو جواب بدید
چند روزه اینترنت ندارم وقتی مودم و اسپیلیتر و تلفن رو باهم میزنم به پریز اصلا تلفن بوق نداره و نت هم وصل نمیشه،تلفن بدون اسپیلیتر و مودم وصله و بوق داره،وقتی مودم رو به همراه اسپیلیتر میزنم به پریز و از اون طرف تلفن هم در اتاق دیگه ای به پریز هست باز تلفن بوق نداره،مودم بدون اسپیلیتر هم باز چراغ دی اس ال روشن نمیشه و ثابت نیست(تلفن به پریز نیست)اما مهم اینه وقتی ی دوشاخه تلفن خالی بدون اینکه به چیزی وصل باشه به پریز تلفن وصله باز هم تلفن بوق نداره

محسن :

مجیدخان بیخودی زحمت نکش اونم جواب نمیده. منم همین مشکل رو دارم، وقتی آسانسور حرکت میکنه اینترنت قظع میشه. منم فکر کردم مشکل اینه که سیمای تلفن از تو تونل آسانسور رد شده واسه همین از مخابرات یکنفر رو آوردم از سر کوچه یه سیم جدا کشید و از پنجره آوردمش تو خونه و وصل کردم به مودم. اما جالبه که هنوز مشکلم برطرف نشده و بازم با حرکت آسانسور اینترنت قطع میشه

hamid :

با سلام خدمت اساتید فن از در خونه که بست تلفن هستش کابل بسیار باریک شاید انداره ریسمون دورشته هستش کشیده تا توحیاط خونه که کابل ۸ رشته روکش دارهست سیمبان و اینترنت و تلفن وصل شد ۴ ساله اینترنت ۲ مگ دارم امروز میخواستم تعغیر سرعت بدم شماره تلفنم رو دادم گفتند خططون نویز داره و سرعت ۸ مگ جوابگو نیستش در ضمن از خود بست تا بهلوی اسبلیتر و مودم ۳۲ متر دقیقن میشه در حال حاضر ۲ تیکه هست اینم بگم که وقتی تلفن ثایت تماس میگیرم به یه تلفن ثابت دیگه و یا موبایل هیچ قعطی یا خشخش و صدای نمیاد صاف صاف صدا رد و بدل میشه ممنون میشم راهنمایی کنید در حال حاضر سیم کابل درجه ۱ ضد افتاب و نویز و ضد بارران خریداری کنم که در جنوب کشور هستم و تابستونا تا ۴۸ درجه بالای صفر دما و افتاب سوزان بسیار شدید و شرجی بسیار هست و از در بست خونه تا بهلوی اسبلیتر و مودمم یه تیکه باشه بهترین کابل درجه ۱ چی هست حال ایرانی یا خارجی باتشکر بسیار قیمتن مشکلی نداره ممنون و مرسی از اساتید فن این حرفه منتظر جواب هستم.

ஜ۩۞۩ஜ Milad Tidak [eng line] ஜ۩۞۩ஜ :

باسلام
این کارایی که من میگمو همین الان انجام بدین مشکل نویز و قطعی تون ۱۰۰% حل میشه پس بهم اعتماد کنید و منو هرکی ندونید که نمیدونید من کیم و چیکارم ولی کسی هستم که بیشتر از همتون پیگر نویز و قطعی اینترنت ایران بودم
پس اگه مشکلتون برطرف نشده این مواردی که ذکر می کنمو انجام بدین:
همه دنیا می دونن که خط تلفن کلا نباید از پیش سیم برق رد بشه اونوقت همین الان ۹۹ درصدتون همین الان سیم تلفنی که به مودمتون وصله کنار سیم برق مودمتون هستش !
شما باید کلا سیم تلفن که به مودم وصله رو کاملا از برق مودم ۴سانت فاصله بدین دقت کنید که وقتی که مودم هم می سازند سیم تلفن و برق پشت مودم هم هیچوقت کنار همی نیستند !
در طول کل مسیر که هر دو به مودم وصل میشن نباید به هم نزدیکتر از ۴cm بشن !
در ضمن سیم زرد رنگ که به کامپیوتر یا لپ تاپ و غیره وصل میشه نباید مثل سیم تلفن به سیم برق یا وسیله برقی و غیره نزدیک بشه !
پس سیم زرد رنگو نباید از کنار سیم برق پشت کیس یا سیم برق بلند گو رد کنید باید طوری رد کنید که ۴ سایت بیشتر فاصله داشته باشن سیمهای کامپیوترتون رو به دیوار و میز بچسبونید که از سیم تلفن و مودم و سیم زرد فاصله داشته باشند در غیر اینصورت دچار قطعی و پینگی بیشتر از اونی که ISP تون ارائه میده دارین و پکت لاست packet lost یا همون time out بطور چشمگیری میره بالا پس بدون تعقل حتما اینکارو انجام بدین و به من اعتماد کنید و شک نکنید
در ضمن حتی اگه مخابرات مشکل داره یا ISP بازم باید اینکارو انجام بدین چون میدونم ۹۹درصتون سیماتون کنار همه و فقط به دور بودن خط از سیم برق توی مسیر فکر می کردین و اصلا با لاین زرد رنگ کاری نداشتین

hosein :

سلام خسته نباشید
جناب من مشکل snr رو همون سر خط هم دارم ..
اون موقه باید چی کار کنم ؟
لطفآ راهنماییی کنید..

sunmartin :

مشکل من : همیشه سرعتم و snr پایینه یعنی ۸ اما از ساعت ۳ بعد از ظهر تا صبح روز بعد مدام مودمم چراغ های اینترنت و ads خاموش میشه و سرعتم به چند byte میرسه که در واقع اینترنت نمیشه استفاده کرد بنظر شما چکار کنم من از پیشگامان نصف جهان 😆😅 اینترنت خریدم و جزو مشتری های قدیمی این شرکت هستم حدود ۵ سال اما خب الان یکماهه که واقعا این مورد داره روی ذهنم راه میره و اعصابم بهم ریخته تنها سرگرمی من دانلود فیلم های روز دنیاست و با این اوصاف یا باید یه خط جدید بخرم ویا درخواست پهنای باند اختصاصی کنم که بعیده بمن بدهند لطفا در این خصوص راهنمایی کنید اما اینو میدونم که مشکل از سیم کشی منزل نیست چون در ساعات بخصوصی این نقص بوجود میاد و ادامه داره آیا مخابرات خودش ملزم میکنه که موضوع پیگیری کنه یا نه ؟؟؟!!!😕😕😕😠😠😢😢😢😢

احمد :

ممنون از توضیحات میلاد

برای تکمیل گفته های دوستان

قسمت سوکت پریزهای تلفن خیلی اوقات به دلیل رطوبت، جنس بد پریز و نزدیکی سیمهای آن ناحیه و همچنین وجود ولتاژ ۹ ولت تلفن ممکن است سولفات زده و اتصال کوچکی پیدا کنند، اگر به پریز شک دارید آنرا عوض کنید و قیمت مرغوب آن ۲۵۰۰ تومان است،

در صورت امکان پریزهایی که استفاده نمی کنید از مدار خارج کنید و یا قسمت سو کتی آنرا جدا کنید و فقط از قسمت دو شاخه آن استفاده کنید.

امیدوارم با توضیحات بالا مشکل نویز سیستم داخلیتون حل بشود

(البته استفاده از کابل مرغوب و رعایت فواصل با کابل برق و گوشی بیسیم در همه موارد ضروری است)

احمد :

“””””رابطه نویز و حداکثر سرعت “”””

با توجه به فاصله مشترک از مراکز مخابراتی و کیفیت تجهیزات مخابراتی محل، نویز هر مشترک متتفاوت است.

هر چقدر سرعت بالاتری درخواست بدهید بر روی آیتم SNR( نسبت سیگنال به نویز) تاثیر می گذارد،

به عنوان مثال:
اگر سرعت شما ۸ مگابیت تعریف شده باشد و SNR شما ۶٫۵ باشد وقتی سرعت را به ۴ مگا بیت توسط مخابرات(آی اس پی) کاهش می دهید SNR به ۷٫۴ می رسد که بالای ۷ نسبتا قابل قبول است اما بالای ۱۰ خوب است و باعث می شود قطعی های کمتری داشته باشید.

بنابراین سرعت درخواستی از ISP رو تا حدی در نظر بگیرید که SNR شما عدد قابل قبولی به دست بیاید و قطعی نداشته باشید.

گاهی اوقات فاصله تا مرکز، تجهیزات نامرغوب و … تا حدی هست که واقعا بسیار مشکل است SNR را بهبود داد و باید از روشهای دیگر به غیر از ADSL استفاده کنید.

در پایان اگر SNR شما در محل ورودی سیم به ساختمان کمتر از ۸ است باید سرعت( پهنای پاند درخواستی) را کاهش دهید تا این عدد به بالای ۸ برسد

احمد :

این جدول رو از یه سایت خارجی پیدا کردم

مقدار Attenuation برای هر سرعتی باید کمتر از یه حد خاصی باشه( مشابه جدول) تا کیفیت خوبی داشته باشید

Speed Attenuation
۲Mb below 69dB
۴Mb below 56dB
۸Mb below 41dB
۱۶Mb below 25dB
۲۱Mb below 20dB

داریوش :

حتما سعی کنید مودم رو با یک مودم نو جایگزین کنید و تست کنید.

مودمها بعد از چند سال کار خیلی هاشون خراب میشن
( برای من اینجوری بود و تند تند مثلا هر ۱۰ دقیقه ارتباط قطع میکرد(چراغ ای دی اس ال رروشن و خاموش میشد) بعضی وقتا هر ۵ دقیقه و بعضی وقتا ۲۰ دقیقه ، چون با زمانهای مختلف قطع میکنه بنابراین آدم فکر میکنه مودم سالمه در حالیکه سالم نیست و واقعا خرابه )

حتی وقتی آداپتور برق فابریک مودمتون رو عوض کنید در نحوه عملکردش میتونه تاثیر بذاره و قطع و وصل بشه (اینو تجربه نشون داده)

یه مودم نو دی لینک الان ۵۵ تومنه ، بنابراین قبل از اینکه بروید و نویز رو چک کنید ، از تجهیزات و سخت افزار مطمئن شوید ( خیلی اوقات مشکل از مودم و پریز می باشد)

اون سرعتی که در قسمت rate نوشته ، یعنی سرعتی که مودم شما میتونه با وجود SNR موجود کارکنه و دانلود کنه :
مثلا برای من SNR شش دسیبل بود و rate سرعت رو زده بود تا ۴ مگابیت این یعنی تا سرعت ۴ مگابیت میتونی دانلود کنی و اگر نتونی و قطع وصل بشه به احتمال زیاد مشکل از مودم وسیمها یا پریز است.

“””””””””ابتدا از مودم و سیمها مطمئن شوید”””””””

تا سرعت ۴ مگابیت با SNR شش دسیبل قابل دسترسی است.(خود مودم تشخیص میده)

مجید دمیرچی :

سلام ممنون از توضیحات خوبتون.
من همه این گزینه ها رو امتحان کردم attenuation دقیقا درسته همونطور که گفتین ولی snr up,down stream عددی بین ۱۱ یا ۱۰ میده یا کمتر نویز خطم سر سیم کشی تست کردم بیشتر میشه کمتر نمیشه. یعنی سر خط با داخل فرقی نمیکنه چه کنم بنظر شما؟
با تشکر

حسین اکبری :

سلام وقت بخیر
کیفیت خط من ۶٫۲ هست و هرکاری میکنم زیاد نمیشه راه حل هایی دارین برای این کار

الناز :

با سلام و خسته نباشید
سرعت اینترنت ای دی اس ال من فوق العاده پایینه من با مخابرات تماس گرفتم و اونها گفتن که سرعت اینترنتتون عالیه من مواردی که شما ذکر کردید رو چک کردم ولی نویزی وجود نداشت و همه ی اعداد عالی بودن میشه کمکم کنین که مشکل ممکنه چی باشه در ضمن من حتی چک هم کردم هک هم نشدم

سمیرا :

سلام اگر snr زیاد باشد وattenuationکم باشد سرعت چطور هست یا برعکس,ببخشید من پایان نامم درمورد این موضوع هست چطور میشه باهاتو ارتباط برقرار کنم

amir :

سلام خدمت دوستان.
نظرات دوستان رو که خوندم رفتم خط تلفنم رو از سر خط چک کردم اما متاسفانه با چیزی روبرو شدم که زمین و زمانو فحش دادم و اون این بود که کابل اصلی تلفن که سیمهای تلفن کل ساختمان که ۸ واحد داره از روی کابل اصلی برق که داخل کنتور برق میره و تقسیم میشه رد شده و من کل امیدم رو از دست دادم چون میخواستم سیم روکار بکشم برای تلفن.
حالا میخواستم ببینم که چکار باید بکنم ؟
آیا به مخابرات زنگ بزنم مسیر کابل کشیشونو عوض میکنن ؟
به چه ارگانی باید زنگ زد؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

farhaD :

LOL مال من upstream سه برابر downstream

مجید :

با سلام مشخصات نویز مودم من

Downstream Upstream
Line Coding(Trellis): On On
SNR Margin (0.1 dB): ۱۲۴ ۱۲۴
Attenuation (0.1 dB): ۳۱۰ ۱۸۶
Output Power (0.1 dBm): ۱۹۳ ۱۲۴
Attainable Rate (Kbps): ۵۵۴۰ ۱۰۱۰

مجید :

میشه بگکید وضعیت چه جوریه خوبه یا بد


افزودن نظر:



مهندس +1 یادت نره !